Mun lomailessa mistään tietämättömänä viime viikonlopulla oli toinen mun nuorista hevosista saanut ähkyn viikonlopun aikana. Greidi oli ollut ihan tosi huonossa kunnossa ja siellä oli eläinlääkäri käynyt sitä useampaan kertaan hoitamassa. Joutuivat letkuttamaan sen sieraiten kautta mahalaukkuun. Se oli kuumeillut, joka yleensä on joskin vakava merkki ähkyn yhteydessä ja tallimestarien mukaan oli ihan pienestä kiinni ettei ruunaa jouduttu lopettamaan. Mutta onneksi Greidi selvisi koettelemuksesta ja on nyt joskin palautunut entiselleen. 2 viikkoa on jäljellä ennen koetta nuorten hevosten kanssa. Ruuna on ollut kokoajan ehdottomasti 1.hevoseni koetta ajatellen, kun vain toinen nuorista hevosista pitää kokeessa esittää.

Tän viikon alku oli muutoinkin jokseenkin epäonnekas kun toinen treenihevoseni, Eymundur, oli loman jäljiltä huomattavan huonotuulinen ja ensimmäisellä tunnilla veteli semmoset rodeot että mähän sieltä mätkähdin alas. Onnekas tosin olin, ettei pahemmin käynyt kun sieltä pääedellä maata kohti lensin. Kun on painava takamus on varmaa että se ekana maahan mätkähtää, joka olikin mun pelastus. Olinkin jo 2,5 vuoden tippumattomuuden jälkeen unohtanut mitä se on yrittää roikkua viimeisiä sekunteja kyydissä ennen laskeutumista, en suosittele. Selkä on vähän ollut kipeä pari päivää, ja opettajamme passittikin mut käymään "arvauskeskuksessa". Mutta nyt on kaikki ihan jees, polle kunnossa ja mä myös.

Skapti, Hafsteinsstödum tilan  isäntä toi mulle alkuviikosta peruskoulutettavaksi toisen nuoren hevosen Mysan tilallle. Kysymyksessä on 3-vuotias ori Styrmir, jonka koulutusta aloittelimme viime viikon loppuna. Styrmir on jokseenkin lupaava, ja sekin suvullisesti mielenkiintoinen. Sen emä on toinen tilan kantatammoista, Sýn, joka on jättänyt lukuisia 1.palkinnon jälkeläisiä, mm. Hugi frá Hafsteinnstödum. Isä
on Smári frá Skagaströnd.

1046828.jpg
Styrmirin ensimmäinen ratsastuskerta viime vk-loppuna